VAULT
Brainstorm
Meetings
Experimenten
SOTA
Use Cases
Brainstorm
Brainstorm 31/01/2023
Voor de derde en laatste brainstormsessie waren we te gast bij Ancienne Belgique in Brussel. Een ander soort event dan ze daar gewoon zijn, maar nog steeds een goed feestje!
Brainstorm 24/01/2023
De tweede brainstormsessie vond plaats in de gebouwen van Hogeschool PXL te Hasselt en gaf ons weer een heel andere kijk op wat virtuele muziekbeleving kan zijn.
Brainstorm 17/01/2023
In The Penta (Howest) te Kortrijk beten we de spits af met de eerste van drie brainstormsessies. Samen met onze partners gingen we op zoek naar de muziekbeleving van de toekomst.
Meetings
Bijeenkomst begeleidingsgroep 15/11/2023
Op 15 november 2023 was de gebruikersgroep te gast bij MotorMusic te Mechelen. Iedereen kreeg een update over de stand van zaken en na de middag werden er twee workshops georganiseerd.
Bijeenkomst begeleidingsgroep 31/03/2023
Op 31 Maart kwam de gebruikersgroep bij elkaar in Eeklo voor een stand van zaken. Ditmaal gevolgd door een bezoek aan de N9 muziekclub voor een technische uitleg over en vervolgens ook het bijwonen van een hybride concert in samenwerking met Soundstorm.
Kick-Off Meeting 27/10/2022
Op 27 Oktober kwam de begeleidingsgroep voor het eerst samen voor de start van het VMX project op de campus van PXL Music in Hasselt. Hier werd voor het eerst het team voorgesteld, een update gegeven omtrent de planning, en een uitgebreide inspiratie presentatie gegeven over reeds bestaande virtuele muziekbelevingen. Nadien was er een netwerkmoment waarbij de partners ook reeds enkele demo’s konden uittesten.
Experimenten
XR Music Toy: Verkenning van Virtuele Interactiviteit in Live Optredens
- Hand Tracking, OSC, Passthrough, VR, XR
Visuele simulaties gedreven door muziek
Als experiment hebben we simulatie technieken uitgeprobeerd om 3D simulaties te maken die gedreven zijn door muziek. Deze simulaties zijn gemaakt door parameters te linken aan verschillende aspecten van de muziek.
SOTA
Samsung en Google kondigen ‘Immersive Audio Model and Formats’ aan
Wat betekent het aangekondigde ‘IAMF’ van Samsung en Google voor de toekomst van immersive audio en Dolby Atmos? We zochten het uit.
Immersive audio en spatialisatie in games
In het tweede van een reeks artikels vertelt PXL-Music waarom immersive audio en gaming zo goed samengaan.
Hoe werkt audio in een game?
In het eerste van een reeks artikels schetst PXL-Music een beeld van hoe audio in een game werkt en hoe dat verschilt met wat we in de cultuursector kennen..
Use Cases