Er is duidelijke vraag in de sector naar digital twins voor allerlei toepassingen – virtueel soundchecken, simulaties doen, digitale verlengstukken van een fysieke ruimte maken, …
Vanuit PXL-Music Research zien we dat audio in dit soort toepassingen altijd bijzaak is. Dus wij zochten naar de next-level audio-ervaring in deze context. Gezien onze sterkte in immersive audio was het snel duidelijk: een immersive digital audio twin. Maar hoe realiseer je dat?
Concept
Hoe kan je een digitale voorstelling van een zaal maken en een artiest daarin laten optreden? We moeten die vraag voor het audioluik uitsplitsen in een aantal andere vragen:
- Wat is een zaal auditief?
- Hoe capteer je een zaal auditief?
- Hoe verwerk je die captatie?
- Hoe maak je een interactief dynamisch model?
- Hoe plaats je een artiest in de digital twin?
We behandelen het recreƫren van de zaal hier.
Het bouwen van het model inclusief artiest wordt hier uitgelegd.
Daarnaast kan je hier lezen over wat wel en niet belangrijk is bij een impulse response.